FUCHSからNEW AMP 3種類(Lucky 7、Blackjack 21、Train-45)が発表されます。
Representing a new direction for Fuchs Audio Technology, the Lucky 7 brings the quality and awesome tone's people expect of Fuchs products to a new more affordable price range. The Lucky 7 is based on a dual 12AX7 preamp stage and a single ended 7-watt EL-34 fixed bias output stage.
Unlike other amps in the price range, the Lucky 7 has a full compliment of extremely flexible tone controls. A surprising amount of clean headroom is available before the output stage begins distorting with a sweet yet cutting rock edge. The Lucky 7 and it's higher powered sibling
the Blackjack 21 have a preamp stage designed to allow clean-to-mean from the guitar volume control.
The chassis (like all Fuchs products) is aircraft grade aluminum, our internal construction is mixed PC board and hard wired. On the Lucky 7 and Blackjack 21, the preamp tubes and power supply circuitry are on the circuit card, while the power tubes and transformer are mounted on the
chassis. A detachable power cord is standard. By using single point grounding, the amp is quiet and free of hum at all operating levels. A single input and single 1/4" output jack are provided.
FUCHSが現在の市場に対して満を期して発表したこのニューカマーアンプは“上級機種と同様のクオリティを手の届く価格帯で現実のものに”というお客様の御要望を全て満たした夢の製品です。
FUCHSのブランドネームに恥じないアンプ製作を、今まで以上の製品を世に送り出したいと努力してまいりました。
結果としてこのプライスゾーンはもとより、高額アンプを含めたブラインドテストによって高得点をマーク。多くのアンプコレクターやギタリストから想像を絶する“驚きのトーンだ”と絶賛され、発表年の2005年は市場の注目を一手に浴びました。
価格の限界に挑戦しただけという多くの製品と一線を画するのは、その余裕のパワーとフレキシブルなトーンコントロール、そして既に名機の仲間入りをした“オーバードライブシュープリーム”で培ったノウハウの凝縮です。
特筆すべきは、ロックエッジが伴うナチュラルチューブオーバードライブが発生する直前まで、驚くべき量のクリーンなヘッドルームとスイートなトーンを持ち合わせている事です。
ラッキー7と兄弟機種であるブラックジャック21同様、ギターボリューム操作を用いてクリーンから“ラウドなディストーションヴォイス”を武器にするギタリストのピッキングニュアンスにどこまでも追従します。
アンプシャーシは(全てのフュークス製品同様)航空機グレードアルミニウムシャーシを採用しています。そしてワンポイントグラウンディングテクニックによって、どのポジションにおいても大変静かです。
Features:
3/4" solid wood cabinet with durable tolex covering.
Anodized aluminum chassis with long-lasting silk screened labeling Heavy duty Cliff brand jacks. Solid metal shaft Alpha potentiometers.
Ultra-long-life neon pilot lamp and heavy duty AC power switch. Simple user adjustable fixed bias.
Specifications:
Size: 8" tall 10.5 inches deep 19" wide.
Weight: 10-lbs.
Tube compliment: 2 X 12AX7 preamp tubes, 1 X EL-34 power tube.
Power output: 7-watts into 8 ohms. Input Impedance -1 Meg. Output impedance 8 Ohms.
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Representing a new direction for Fuchs Audio Technology, the Blackjack 21 brings the quality and awesome tone's people expect of Fuchs products to a new more affordable price range. The Blackjack 21 is based on the same dual 12AX7 preamp stage as our Lucky 7, but combined with a push-pull dual 6V6 fixed bias output stage. Unlike other amps in the price range, the Blackjack 21 has a full compliment of extremely flexible tone controls. A surprising amount of clean headroom is available before the output stage begins distorting with a sweet yet cutting rock edge. The Blackjack 21 and it's lower powered sibling the Lucky 7 have a preamp stage designed to allow clean-to-mean from the guitar volume control.
The chassis (like all Fuchs products) is aircraft grade aluminum, our internal construction is mixed PC board and hard wired. On the Lucky 7 and Blackjack 21, the preamp tubes and power supply circuitry are on the circuit card, while the power tubes and transformers are mounted
directly on the chassis. A detachable power cord is standard. By using single point grounding, the amp is quiet and free of hum at all operating levels.
A single input and single 1/4" output jack are provided.
貴方は他のだれよりも大きな音が必要ですか?答はノーでしょう。
では、貴方はだれより素晴らしいトーンで皆の注目を浴びたいですか?
イエス!今度は誰もがが到達したいポジションですね!
ラッキー7の兄貴であるこのブラックジャック21は、共通のプリアンプステージを持ちながらプッシュプルの6V6パワーサーキットを導入する事により、60年代初頭のフェンダーが持ち合わせるスイートかつメロウな極上トーンに趣をおいた現代のヴィンテージアンプです。
世界的にも今となっては余りにも有名になってしまった“オーバードライブシュープリーム”で既にモダーントーンアンプ界での名声を不動の物にしたアンディ・フュークスの次の到達点は30年後のクラシックアンプ。
ポーンショップで置き去りにされたブランド名も忘れられたアンプではなく、未来の楽器屋で、ヴィンテージフェンダーアンプのコーナに誇らし気に飾られた自分の製作したアンプ。
“FUCHS 2000年代ヴィンテージ物のブラックジャック21”生きながら既に歴史を創っている男、天才アンディ・フュークスならあり得るかも。
Features:
3/4" solid wood cabinet with durable tolex covering. Anodized aluminum chassis with long-lasting silk screened labeling. Heavy duty Cliff brand jacks. Solid metal shaft Alpha potentiometers. Ultra-long-life neon pilot lamp and heavy duty AC power switch. Simple
user adjustable fixed bias.
Specifications:
Size: 8" tall 10.5 inches deep 19" wide.
Weight: 12-lbs.
Tube compliment: 2 X 12AX7 preamp tubes, 2 X 6V6 power tubes.
Power output: 21 watts into 8 ohms.
Input Impedance: 1 Meg. Output impedance 8 Ohms.
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Perhaps some of the most famous amps from New Jersey (besides ours!) were the Linden Ampegs and the legendary Trainwreck amps made by Ken Fischer in Colonia New Jersey. Ken Fischer was actually laughed-at when he suggested a channel switching amp to owner Everett Hull at Ampeg ! He eventually became legendary, by building a series of single channel non master volume amps under the Trainwreck name. Being from the N.Y, New Jersey area, I couldn't help but see, hear and service my share of Trainwreck amps over the years. Although I've built a great reputation for channel switching amplifiers, I've never lost my love for a good grinding rock and roll amp. Give me a Les Paul, a couple of hot naked humbuckers, an AC/DC riff or two through a nice 412 cabinet and I can be quite the happy camper!
Well, when I started the development of the Lucky 7, and Blackjack, I wanted to make a series of single channel non master style amps with a more rock and roll attitude than our ODS and TDS amps. This new series of amps offers that rock and roll tone and attitude in varying power levels. All models share a similar "in your face" attitude, at different power levels. I felt a fitting top-model in the series would be a traditional "wreck-style" amp that had both the EL-34 power and attitude to drag off to a gig and shake some people up. An amp that was clean to mean from both the guitar volume control and your hands, a simple, short signal path for maximum speedy response and hand-to-speaker transfer, and just plain simple to "grab and go." I took the basic 3-gain stage circuit topology of the original Express, had the correct power and output transformers designed, and added a few circuit twists of our own to the mixture.
I've always believed in audiophile style circuit techniques to bring out the best in any tube circuit. Guitar amps are no different. I started with an audiophile style high voltage storage system. Instead of using single large capacitors, I used a group of smaller capacitors in a back.
By using a bank of smaller capacitors ganged together to produce one large capacitance, you end up with a power supply that is both forceful yet agile. One that holds lots of energy for transients, yet can respond quickly to each and every note.
I then laid the amp out on a heavy fiberglass two-sided circuit board. The power and preamp tubes are off the board on premium grade sockets. I used extremely wide and heavy traces to emulate a hard wired amp. I made constant comparisons to both real Wrecks, many of the so-called Wreck-clones, and to my hard wired prototypes. I even used ground plane technology on the circuit board, which adds capacitance to select circuit traces like a wire would get from resting on a chassis. This warms up the tone, lowers noise, and keeps the circuits stable. I used single point star-type grounding to keep it ultra-quiet, and DC preamp tube filaments to wring the last ounce's of noise out of it, (no matter who's preamp tubes you use). Other than logically selecting the first preamp tube for lowest noise and crosstalk, the remaining preamp and driver tubes are non-critical. Like the high end ODS and TDS Fuchs amps it shares much of the same premium metal work including an aircraft grade aluminum chassis, and a cooling fan. By using many of the same components of our other products, we've kept this great tone affordable.
The Train-45 features a unique train logo with an LED "headlight", which is super-bright and will never need replacement!
おそらく、ニュージャージ州出身の有名なアンプといえば、(ちなみに私達もニュージャージですよ)アンペグ社と天才ケン・フィッシャー氏のトレーンウィックアンプでしょう。
当時ケンが、アンペグ社のオーナー、エヴァレット・ハル氏にチャンネルスイッチングアンプを提案した時、エヴァレットに笑われてしまったそうです。ケンは“トレーンウィック”の名で、その後は一連のマスターボリューム無しのアンプを製作し始め、やがて有名になっていきました。
私はニュージャージとNY界隈で仕事をスタートさせましたので、最初の数年間、この学ぶ事の大変多いトレーンウィックアンプの修理を(ダンブルアンプもですが)しない訳にはいきませんでした。
そんな経緯もあって、(西のダンブル同様に)東のトレーンウィックにも敬意を払い、フュークのノウハウを導入した新しいアンプを完成させました。
私にこの“トレイン45”とオープンハムバッカー付きのレスポールと412キャビネットSPを持たせたら・・・AC/DCのリフに夢中の“ロックオヤジ”に変身してしまうに違いありません。
このアンプはギターのボリューム操作とピッキングアタックだけで音色を自由自在にコントロールする貴方のプレイスタイル、とりわけヴィンテージギターにはベストマッチングですよ。
列車のヘッドライト位置に、物凄い明るいパイロットランプが内蔵されており、アメリカ大陸横断列車、あのロングトレインランニングのイメージです。
Specifications:
Cabinet: 10.5 deep, 8" tall, 18" wide.
Weight: 35 lbs.
Cabinet Material: Pine
Covering: Tolex
Power tubes: 2 X EL-34/6CA7. (6V6's may be used for reduced power)
Preamp tubes: 3 X 12AX7
Controls: 3-position brite switch brite/flat/dark. Gain, high, mid, low, presence.
Rear panel: IEC Detachable power cord, fuse holder, AC and Standby switches. 4, 8, 16-ohm outputs (one each).
Rated power: 35 watts clean 45 watts peak with EL-34/6CA7's. 6v6's provide approximately 22 watts of power.
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*私は、市場でチャンネル切り替えアンプによって大きな評価を得た訳ですが、ロックンロールの歴史を創ってきたヴィンテージシングルチャンネルアンプ群に対しての愛情を失った訳ではありません。
ラッキー7とブラックジャック21の開発を始めた時、オーバードライブシュープリーム”シリーズの洗練した音色と双璧を成すサウンド、ヴィンテージアンプの様なもっとロックスピリット溢れるシンプルな1chアンプも創りたいという長年のアイデアを実現する決意をしました。
このアンプ達は、これまでのFUCHS製品群よりロック/ブルース色が強く現われていると思います。父は古くから楽器屋を営んでいましたので、今となっては大変なプレミアの付いたヴィンテージアンプやオールドギターが絶えず身近にあった環境の中で私は育ちました。(実は彼のコレクションは凄い)
アメリカンミュージックの発展と共にあった多くのヴィンテージアンプには今でも大変に敬意をはらっています。
このフュークスシリーズはそんな私の愛情が詰まった子供達です。1台1台、アメリカはフュークスの工房で手創りされています。この新しいシリーズも日本で大変に好評なので本当に嬉しく思っています。楽しんで下さい!
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